Scoutinggroep D’n Hartel levert bijdrage aan Dodenherdenking

Afgelopen 4 mei heeft scoutinggroep D’n Hartel een bijdrage geleverd aan de Dodenherdenking in Terheijden De herdenking vond plaats bij de herdenkingsmuur nabij de kerk. Scoutinggroep D’n Hartel vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de Dodenherdenking. Scouts voelen zich betrokken bij de maatschappij en leveren hun bijdrage aan de samenleving, onder andere door middel van het helpen bij maatschappelijke activiteiten. Op deze manier krijgen scouts de kans om zich persoonlijk te ontwikkelen.

De scouts ondersteunen tijdens de herdenking door het uitdelen van programmaboekjes en het dragen en leggen van de bloemen bij de herdenkingsmuur. Tevens las een scout een gedicht voor.  Op veel plaatsen in Nederland zijn scouts betrokken bij de Dodenherdenking op 4 mei. Zij spelen hierbij al jaren een ceremoniële rol. Jaarlijks zijn ook zo’n 60 scouts betrokken bij de Nationale Herdenking op de Dam. Zij komen elk jaar uit een andere provincie.

Scoutinggroep D’n Hartel ondersteunt nu al menig jaar bij Dodenherdenking. Zij zijn niet van plan om hier binnenkort mee te stoppen. ‘Herdenken blijft belangrijk. Als scoutinggroep willen we dit ook uitdragen en overbrengen op onze leden’, aldus Remco van Gils, voorzitter van de groep.

Your comment