Scoutinggroep D’n Hartel actief.

In de Bergen van Terheijden staat het clubgebouw van scoutinggroep D’n Hartel. De leden zijn hier iedere week actief bezig met hun programma. De afgelopen tijd zijn zij ook zeer verdienstelijk actief geweest buiten hun gebouw. Hierbij een kort verslag van enkele activiteiten.

Autowasactie:
Zaterdag 23 maart organiseerde de scoutinggroep een autowasactie. In de ochtend waren de Welpen (7 tot 11 jaar) druk bezig met het wassen van auto’s. 2 uur lang waren zij in de weer met emmers sop en de tuinslang. Om 12.30 uur stond de teller al op 30 auto’s die gewassen waren. Om 13.00 uur namen de Scouts (11 tot 15 jaar) en Explorers (15 tot 19 jaar) de spons over. Zij kregen geen tijd om uit te rusten. Op het hoogtepunt stond er een rij wachtende auto’s in de Bergen. Sociale media deed goed zijn werk en de auto’s bleven komen. Om 16.30 uur werd de kraan dicht gedraaid en de sponzen uitgespoeld. In totaal werden er bijna 75 auto’s gewassen. De dag bracht een mooie aanvulling van de groepskas. De opbrengst wordt gebruikt om het aanbod voor de speltakken nog uitdagender te maken.

RSW:
5,6 en 7 april werden de Regionale Scouting Wedstrijden (RSW) van Regio de Baronie gehouden. De scouts van scoutinggroep D’n Hartel waren ook aanwezig met een team. In 3 dagen tijd moesten zij zich laten zien als scouts. Doormiddel  van het lopen van een tocht, spelen van spelletjes, tent opbouwen, keuken pionieren, koken in de eigen gebouwde keuken en het voltooien van een Rode Draad opdracht konden er punten worden verdiend. Op Zondag 7 april volgde de spannende uitslag. De scouts hebben een derde plaats behaald! Dat betekent dat zij mogen deelnemen aan de landelijke scoutingwedstrijden (LSW) tijdens het Hemelvaart weekend. Alle leiding en bestuur van scoutinggroep D’n Hartel is zeer trots op deze groep scouts. Zij werden dan ook beloond met een taart!

Kabelbaan op de Schans:
Tijdens Koningsdag is de Schans gevuld met leuke spelletjes en andere activiteiten. Het Oranje Comité had Scoutinggroep D’n Hartel gevraagd of zij konden helpen met het verzorgen van een activiteit. Vanaf de Schans werd er een kabelbaan gemaakt naar het binnen terrein van de Schans. Gehangen in een tuigje konden dappere kinderen en avontuurlijke  volwassen onder de 35 meter lange kabel naar beneden roetsjen.  De explorers, scouts en leiding waren de gehele middag druk in de weer met het omdoen van de tuigjes en het opvangen van de deelnemers.

Zoals u heeft kunnen lezen biedt scouting iedere week weer een nieuw avontuur. We bieden een gevarieerd programma waarbij gewerkt wordt aan verschillende vaardigheden.  Wil je meer weten over scouting? Dat kan, kijk op onze site www.scoutingdnhartel.nl  of kom eens langs. Je mag altijd vrijblijvend 4 keer komen kijken.

Your comment