Overvliegen bij scouting D’n Hartel!

Zaterdag 22 september was het dan eindelijk zover voor de drie welpen Jori, Quinn en Sietske. Zij gaan overvliegen van welp naar scout! Want hoe gezellig het ook is bij de welpen; nieuwe avonturen staan te wachten bij de scouts. Samen op hike, pionieren, fietstochten maken, dropping, Halloween-tocht, enz.

Welp ben je vanaf 7 tot ongeveer je 11e, daarna wordt je scout en het maken van die overstap heet bij scouting overvliegen. Alle leden van de scouting zijn aanwezig en de ouderen maken meestal 1 à 2 dagen van te voren een avontuurlijk bouwwerk. Daarop, om en onder werd dit jaar door de welpen, scouts en explorers een parcours gebouwd. Ze starten zittend in een rijdende ‘troon’ gemaakt door de welpen en door hen voortgeduwd door een parcours vol obstakels. Vervolgens staand op de wandelende A, geholpen door de scouts, nemen ze een paar reuze stappen. Daarna mogen Quinn, Jori en Sietske tijgerend onder een net door om vervolgens liggend op de brancard richting snoep (en gelijk daarna meel) happen te gaan. Dan komt het grote bouwwerk; eerst klimmend omhoog, dan in de schommelboot en dan echt ‘vliegend’ met de kabelbaan naar de scouts!

Sietske, Jori en Quinn namens de welpen wensen we jullie veel avonturen bij de scouts!

Op onze website vind je nog meer foto’s van het overvliegen en andere activiteiten. Wil jij eens mee komen spelen en ontdekken, kom dan eens kijken bij scouting. Kijk op www.scoutingdnhartel.nl voor meer informatie. Je mag altijd 4 keer gratis komen kijken.

Druk op de foto om meer foto’s te zien

Your comment