Scouting gaat weer beginnen!

Als de Scholen weer gaan beginnen, beginnen ook de verenigingen weer. Zo ook Scoutinggroep D’n Hartel uit Terheijden. Al meer dan 30 jaar bieden zij kinderen en jongeren een uitdagende activiteit binnen het spel van Scouting.

Het vorige seizoen werd afgesloten met een gezamenlijk zomerkamp in Nijmegen. Een week lang gingen de Welpen, Scouts en Explorers op avontuur in Nijmegen. Hierbij een verslag van een scout.
Zaterdag 7 juli was het zover, we gingen op zomerkamp. We kijken als groep een heel jaar uit naar dit Kamp. De scouts gingen op de fiets naar Nijmegen. De tocht was ongeveer 111 kilometer. Ieder kamp heeft een thema. Het thema van dit kamp was Back to… Dus we gingen een tijd reis maken met de tijdmachine. Zondag gingen we naar het bos. Daar hebben we allerlei spelletjes gedaan en de omgeving verkend. Maandag gingen we naar de Romeinse tijd met de tijdmachine. We hebben toen een hike gelopen van 20 kilometer naar een camping waar we op een zeiltje in de buitenlucht hebben geslapen. Dinsdag liepen we terug naar Nijmegen. We liepen het kampterrein voorbij en eindigde in het centrum van Nijmegen. Daar kregen we gekken opdrachten en was het tijd om te shoppen. ’s Avonds hebben we bij Mac Donalds gegeten. Woensdag gingen we met de tijdmachine naar de tijd van de Hippie’s. We hadden een rustdag en moesten ons voorbereiden op een Bonte Avond. De Bonte Avond had allemaal leuke optredens en dat was zeker lachen Donderdag gingen we zwemmen en in de avond maakten we pizza. Vrijdag gingen we wat spelletjes doen en bbq’en. Zaterdag gingen we helaas weer naar huis. Maar het was zeker een geslaagd kamp.

Na 6 weken vakantie is het weer tijd voor actie. De opkomsten starten weer op 25 augustus. De leden kunnen zich dan weer iedere week laten uitdagen met een leuke opkomst. Wil je weten wat ze doen bij scouting? Kom dan eens kijken! Of kijk op onze website: www.scoutingdnhartel.nl . Daar vind je informatie over scoutinggroep D’n Hartel, de speltakken en de opkomsttijden en kan jij je aanmelden om eens te komen kijken.

Your comment